temcorubber logo

بهترین محصولات سیلیکونی با خدمات قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب سیلیکون

بهترین محصولات سیلیکونی با خدمات قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران

 

قالب سیلیکون

قالب سازی سیلیکونی

 

یکی از اصلی ترین حوزه های قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران مربوط به قالب سازی سیلیکونی می باشد که در بسیاری از صنایع از جمله پزشکی، الکترونیک، بسته بندی، خودرو و غیره استفاده می شود. قالب سازی سیلیکون دارای کاربردهای بسیاری است. این موضوع به دلیل محدوده سختی مواد آن می باشد که این طیف گسترده کاربرد را فراهم کرده است.

اگر به دلیل کسب و کار خود با این حوزه مواجه شده اید، باید حتما نکات زیر در مورد آن را بدانید. دانستن این نکات از جمله مزایا و فرایند قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران به شما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به قضیه داشته باشید.

 

قاشق سیلیکونی

ساخت محصولات سیلیکونی

 

چرا قالب سازی سیلیکونی دارای طرفداران بسیاری است؟

معمولا در هر دهه به طبع پیشرفت تکنولوژی و نیازهای مردم مواد اولیه مورد استفاده در صنایع تغییر می کند. یک دهه از کاغذ بیشتر استفاده می شود و دهه دیگر از چوب و فلز و پلاستیک. این روزها نیز استفاده از سیلیکون برای قالب سازی در حال افزایش و توجه ها به آن جلب شده است. به دلیل همین کاربرد زیاد است که مراکز قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران دائما در حال  به روز نگه داشتن متودها در این حوزه هستند. از جمله اصلی ترین دلایل استفاده از قالب سازی سیلیکونی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ضد زنگ بودن
  • ایده آل برای استانداردهای پزشکی و غذایی
  • عدم ایجاد آلرژی
  • مقاومت حرارتی بالا
  • ترکیبات سازگار با صنایع حساس
  • دارای ویژگی انعطاف پذیری و دوام بالا
  • دارای تنوع رنگ و مقاومت
  • قابل ترکیب با سایر مواد

فرایند کلی قالب سازی سیلیکونی به چه صورت می باشد؟

ابتدا باید به درک این مسئله رسید که تکنولوژی ریخته گری سیلیکونی 180 درجه با تکنولوژی های قالب سازی و ریخته گری پیشین متفاوت است. لاستیک های سیلیکونی پلیمرهای مصنوعی با ستون فقرات Si-O متناوب هستند. مولکول های آن با افزودن یک کاتالیزور، مانند سیلیکون های کاتالیزور، پیوند برقرار می کنند. سپس، دو بخش در یک نسبت از پیش تعیین شده مخلوط می شوند و تشکیل یک ترکیب آماده را می دهند.

فرآیند این قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران از لحاظ ترموپلاستی متفاوت است. ابتدا، رزین ترموپلاستی در بشکه گرم می شود و به یک قالب سرد تزریق می شود. به طور معمول، ریخته گری سیلیکون نیاز به لاستیک مایع دارد تا خنک شود (5 تا 25 درجه سانتیگراد). سپس آن به یک قالب گرم (170 تا 210 درجه سانتیگراد) تزریق می شود.

طراحی و ساخت یک قالب سیلیکون از ترموپلاستیک نیز متفاوت است. به عنوان مثال، تحمل، تخلیه، تخلیه بخشی و نصب یک سیستم خلاء از جمله تفاوت های آن هستند. اگر چه طراحی ابزار متفاوت است، بهینه سازی متغیرهای پردازش مانند دما، فشار و زمان در قالب گیری ترموپلاستیک و ریخته گری سیلیکون ضروری است.

حال با توجه به فرایند قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران که توضیح داده شد، یکی از چالش های طراحی قالب، سیستم ریخته گری دو طرفه یا عرشه سرد است. این سیستم اجازه می دهد تا توزیع مساوی مواد به هر حفره در همان فشار هیدرولیک و مشخصات درجه حرارت سازگار انجام شود. عرشه سرد طوری طراحی شده است که بتوانید آن را با دیفرانسیل درجه حرارت از صفحات قالب گرم و حفره های داخل قالب به صفحات خنک شده در عرشه سرد جایگزین کنید.

 

ظرف سیلیکون

انعطاف پذیری بالا در قالب ریزی سیلیکونی

 

سخن پایانی

سیلیکون ماده ای نوآورانه است که نه تنها در تولید قطعات پزشکی که در قطعات الکترونیکی، خودروها، وسایل و ابزار روزمره انقلابی ایجاد کرده است. اگر شما نیز می خواهید از ثمرات این بخش پیشرفت صنعتی بهره مند شوید، می توانید به سراغ خدمات قالب سازی و قطعه سازی در شرق تهران بروید.

 

https://www.moldmakingtechnology.com/articles/tooling-design-for-silicone-moldinghttps://www.hbsilicone.com/silicone-molding/

 

 

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo