temcorubber logo

تولید لوازم آشپزخانه سیلیکونی

به تولید کننده لوازم آشپزخانه سیلیکونی نیاز دارید؟ با تمکو رابر تماس بگیرید.

تولید لوازم آشپزخانه سیلیکونی

برخی از انواع لوازم آشپزخانه سیلیکونی تولید شده توسط گروه تمکورابر

قالب شکلات و یخ سیلیکونی
قالب شکلات سیلیکونی
کاسه سیلیکونی
کاسه سیلیکونی
لیسک سیلیکونی
لیسک سیلیکونی
فرچه آشپزی سیلیکونی
فرچه آشپزخانه سیلیکونی
قالب سیلیکونی بستنی
قالب بستنی سیلیکونی
قالب سیلیکونی شیرینی و شکلات
قالب سیلیکونی شیرینی و شکلات
واشر سیلیکون دور درب قابلمه
واشر درب دور درب قابلمه
قالب سیلیکونی شکلات
قالب سیلیکونی شکلات

امروزه شاهد کاربرد فراوان سیلیکون در وسایل آشپزخانه هستیم که به دلیل مزایای زیاد سیلیکون مورد استقبال قرار گرفته است که همین امر باعث شده افراد و شرکت های زیادی به تولید قطعات سیلیکونی رو بیاورند. تولید این قطعات سیلیکونی نیازمند چه پروسه ای هست و از کجا باید شروع کرد؟

مرحله ساخت و تولید لوازم آشپزخانه سیلیکونی

برای تولید لوازم سیلیکونی آشپزخانه ابتدا نیاز به ساخت قالب است که توسط آن می توان قطعه مورد نظر را به تعداد دلخواه تولید کرد. برای ساخت قالب نیاز است که قطعه مورد نظر را توسط نرم افزارهای طراحی مدل سازی کرده تا بتوان قالب را طراحی و عملیات ماشینکاری را روی صفحات قالب شروع کرد، پس از آن قطعات ماشینکاری شده را  مونتاژ کرده تا قالب مورد نظر را تولید شود.

ساخت بعضی قالب ها صرفا با ماشین کاری به اتمام نمیرسد بلکه نیازمند مراحل دیگری می باشند. بسته به نوع طرحی که روی کفه های قالب اجرا می شوند ممکن است در مواقعی به عملیات هایی مانند اسپارک، وایرکات، سندبلاست، اسیدکاری و حکاکی و… نیاز باشد.

جنس این قالب ها از فلزاتی است که دارای مقاومت بالایی بوده تا در تولیدات و تیراژهای بالا قالب عمر مفیدی داشته و زود مستهلک نشود.

پس از ساخت قالب از دو روش برای تولید محصولات سیلیکونی آشپزخانه می توان استفاده کرد.

روش تزریقی، که در این روش سیلیکون به صورت مایع تحت فرایند خاص خود، به داخل قالب تزریق می شود. از این روش در مواقعی استفاده می شود که کیفیت سطح اهمیت زیادی دارد. بطور مثال قطعه حساسیت بالایی دارد و همچنین در قالب هایی که پیچیدگی زیادی وجود دارد مثل زوایای منفی زیاد و ظرافت بالا.

روش دوم روش پرس حرارتی هست که در این روش از سیلیکون جامد استفاده می شود بطوری که سیلیکون قطعه قطعه شده و به مقدار لازم با توجه به گرم قطعه اصلی در بین کفه های قالب قرار می گیرد. سپس قالب توسط دستگاه پرس بسته شده و قالب توسط المنت هایی گرم میشود سپس سیلیکون در داخل قالب تحت فشار و حرارت بالایی قرار میگیرد تا بطور کامل پخته شود.

در اکثر وسایل و لوازم آشپزخانه مثل بشقاب، قاشق، لیوان، ملاقه و… میتوان از سیلیکون استفاده کرد که هم ارزان تر هستند و هم تنوع رنگ بالایی دارند و همانطور که می دانید سیلیکون خطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه متریال ها دارد.                                          

به تولید کننده لوازم آشپزخانه سیلیکونی نیاز دارید؟

با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

logo