temcorubber logo

راه اندازی خط تولید قاب گوشی

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

قالب کاور گوشی موبایل

خط تولید قاب گوشی چگونه راه اندازی می شود؟

چرایی استفاده از سیلیکون در قاب گوشی موبایل

خیلی از شما ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که چگونه می توان خط تولید قالب گوشی راه اندازی کرد. در این مقاله قصد داریم به این پرسش بپردازیم.

اولین نکته ای که بررسی آن مهم است جنس قاب گوشی است. اکثر قاب هایی که امروزه برای تلفن های همراه ساخته می شوند از جنس سیلیکون هستند.

سیلیکون ماده ای است که از خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی برخوردار است و همین امر باعث شده قطعات سیلیکونی در تمام صنایع مورد استفاده قرار گیرد. از این رو این قطعات هر روز با سرعت بیشتری تولید می شود. 

لاستیک سیلیکون ماده ای است که برای محیط های سخت ساخته شده است. لاستیک سیلیکون یکی از مواد بسیار پر کاربرد است که می تواند در جاهایی که عوامل محیطی در ان دخیل هستند و این عوامل محیطی باعث اثرات مخرب می شوند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. هنگامی که دمای هوا زیاد می شود ، لاستیک سیلیکون دارای طیف وسیعی از مقاومت در محیط های سرد و گرم است.

علاوه بر این ، سیلیکون مقاومت کششی ، مقاومت کشیدگی (افزایش طول) ، مقاومت پارگی و compression sets (به اقدام الاستومر برای برگشت به سایز اصلی خود بعد از حذف نیروی فشرده کننده گفته می شود) به مراتب بالاتری از لاستیک های معمولی را ارائه می دهد. همچنین علاوه بر مقاومت در برابر دما ، از دیگر مزایای لاستیک سیلیکون می توان به عایق الکتریکی و همچنین توانایی دفع آب اشاره کرد.

مزایا گفته شده برای سیلیکون سبب شده است که برای قاب گوشی نیز از این ماده استفاده شود.

چناچه به فکر راه اندازی خط تولید قاب گوشی هستید با تمکورابر تماس بگیرید. تمکورابر تولید کننده قاب گوشی در ایران

CTA

نمونه کارهای قاب سیلیکونی موبایل

مراحل راه اندازی خط تولید قاب گوشی موبایل

طراحی اولیه

در ابتدا لازم است تا از گوشی موبایل مد نظر شما یک نمونه قاب ساخته شود. چنانچه از گوشی موبایل نمونه قاب در بازار موجود باشد و بخواهید برای نمونه قاب خط تولید راه اندازی کنید همان نمونه قاب کفایت می کند.

اما اگر به هر دلیل مانند خاص بودن گوشی موبایل نمونه اولیه از قاب در بازار موجود نباشد می توان با روش هایی مانند پرینت سه بعدی یک نمونه اولیه ارزان قیمت تهیه کرد.

طراحی و ساخت قالب سیلیکون

پس از ساختن یا پیدا کردن نمونه اولیه نوبت به طراحی قالب می رسد. فرآیند طراحی قالب توسط مهندسین تمکورابر و در محیط نرم افزار انجام می شود. پس از اینکه قالب کاور گوشی موبایل در نرم افزار طراحی شد لازم است تا به وسیله روش هایی مانند CNC بر روی فولاد ماشین کاری شود.

لازم به ذکر است که جنس قالب های سیلیکون عمدتا از فولاد بوده و پس از مرحله طراحی به وسیله CNC تولید می گردد.

چناچه به فکر راه اندازی خط تولید قاب گوشی هستید با تمکورابر تماس بگیرید. تمکورابر تولید کننده قاب گوشی در ایران

CTA

خط تولید قاب گوشی

در تصویر بالا نمونه قالب برای کاور گوشی موبایل آیفون را مشاهده می کنید که این قالب توسط گروه تمکورابر طراحی و ساخته شده است.

ویدئو زیر نیز نحوه ماشین کاری روی یک قالب سیلیکونی را نشان می دهد.

ساخت و ترکیب مواد خام

برای استفاده از قالب و تولید باید مواد خام مورد استفاده را تهیه و ترکیب کرد. در راه اندازی خط تولید قاب گوشی از ماده سیلیکون جامد یا HTV استفاده می شود. این نوع سیلیکون با درجه سختی های مختلفی موجود است که قبل از قالب گیری باید با توجه به میزان سختی مورد نظر برای قاب گوشی ترکیب شود. همچنین از نظر رنگ و وزن محصول نهایی نیز ترکیبات مختلفی از ماده اولیه سیلیکون در نظر گرفته می شود.

قالب گیری فشاری

برای قالب گیری ماده اولیه وارد قالب شده و تحت دما و فشار بالا در قالب قرار گرفته و در اصطلاح قالب گیری و پخت می شود.

ویدئو زیر نحوه قالب گیری یک قطعه سیلیکونی را نشان می دهد.

پلیسه گیری و نهایی کردن قطعه

پس از قالب گیری ، قطعه از قالب خارج شده داره زایده و پلیسه هایی است که باید گرفته شود. در حال حاضر این کار توسط دست و به صورت دستی انجام می شود. محصولات سیلیکونی به راحتی گرد و غبار موجود در هوا را جذی میکنند، برای جلوگیری از این اتفاق می توان یک روغن خاص بر روی کاور موبایل به ضخامت بسیار نازک اسپری کرد.

چنانچه بر روی قاب سیلیکونی موبایل به چاپ یا طرح خاصی نیاز باشد این فرایند نیز انجام شده و محصول آماده ارسال و عرضه در بازار می شود.

چناچه به فکر راه اندازی خط تولید قاب گوشی هستید با تمکورابر تماس بگیرید. تمکورابر تولید کننده قاب گوشی در ایران

CTA

برای مطالعه بیشتر می توانید این لینک را مطالعه کنید.

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo