temcorubber logo

تولید و ساخت قطعات پلاستیکی

دنبال ساخت قطعه پلاستیکی هستید؟ با تمکورابر در تماس باشید.

چشمی پلاستیکی آب پاش خودرو

تولید و ساخت قطعات پلاستیکی

برخی از انواع قطعات پلاستیکی تولید شده توسط گروه تمکورابر

لوله پلاستیک اکسترود
لوله پلاستیک اکسترود
لوله هوای خروجی x33
لوله خروج هوا خودرو X33
قالب سازی تزریق پلاستیک
درب بطری
قطعه تزریق پلاستیک
لیوان پلاستیک

اجزای قالب های تزریق پلاستیک عمدتا از کفشک، پران، راهنما و بوش، پل، نر، ماده، پیچ، اسپرو، رینگ تزریق و اسپرو کش و چندین قطعه دیگر همچون گیربکس، کشویی، هاترانر، بوش پران که با توجه به مکانیزم قالب اضافه میشوند تشکیل شده است.

برای قالب گیری تزریق پلاستیک میبایست با توجه به نوع مواد و تکنیک مد نظر ، دستگاه مورد نظر انتخاب گردد که معمولا گرانول به صورت تزریق داخل دستگاه ریخته میشود و از طریق نازل وارد قالب شده که در ادامه از راهگاه های قالب عبور و حفره های قالب ( محل تشکیل جنس ) را پر میکند و پس از شکل گیری از قالب به سمت بیرون پرتاب میگردند.

تفاوت عمده این دو دسته بندی در لحظه ورود مواد به حفره های قالب میباشد که در هاترانر بدلیل داشتن بلوک گرم ضایعات راهگاه نداشته و کیفیت قطعات بدست آمده بالاتر و میتوان قطعات بزرگتر را راحتتر پر نمود، ولی در قالب با راه گاه سرد ضایعات بیشتر و برای قطعات بزرگتر نیاز به چندین گیت ورودی میباشد.

قیمت قالب های تزریق پلاستیک با توجه به نوع قطعه و کاربرد آن که حساسیت قطعه را تعیین مینماید و تعداد کویته آن و جنس فولاد استفاده شده در آن تعیین میگردد که میتوانید با تکمیل سفارش خود در سایت پیش رو از کارشناسان تمکو کمک بگیرید.

تعداد کویت قالب با توجه تیراژ و کیفیت مورد نظر و حساسیت قطعه تعیین میگردد که تاثیر مستقیم روی قیمت قالب دارد.

قالب های تزریق پلاستیک از نظر مکانیزم به دسته های زیادی تقسیم میشوند که مکانیزم های معروف آنها عبارتند از مکانیزم کف پران، میل پران، کشویی دار، گیربکسی، زورپران و هزاران نوع کاربردی دیگر، که در قسمت آشنایی با طراحی و ساخت انواع قطعات پلاستیکی به اختصار صحبت نمودیم.

در دستگاه تزریق پلاستیک گرانول ها به مذاب تبدیل میشوند و پس از طی مسیر به درون قالب رفته و حفره ها را پر کرده و در نتیجه قطعه پلاستیکی شما تولید میگردد.

تفاوت عمده دستگاه تزریق لاستیک سیلیکونی با دستگاه تزریق بالا در مکانیزم مکش مواد به درون قالب میباشد.

logo