temcorubber logo

تولید کننده یا خدمات دهنده دزدگیر های اماکن هستید؟​

ساخت و تولید انواع کیپد و کیبورد دزدگیر اماکن

گروه صنعتی تمکو رابر با استفاده از دانش خود موفق به تولید انواع کیبورد سیلیکونی از جمله کیپد دزدگیر اماکن شده است. 

خرید آنلاین کیبورد دزدگیر اماکن تولید شده از فروشگاه تمکو رابر

کیبورد دزدگیر اماکن
کیبورد دزدگیر اماکن

انجام صفر تا صد فرآیند تولید​ کیبورد دزدگیر اماکن

  • قالب گیری
  • چاپ
  • رنگ
  • استفاده از کربن پیل رسانا

ساخت و طراحی انواع قالب

چاپ روی کیبورد

استفاده از رنگ

استفاده از کربن پیل رسانا

امکان ساخت و تولید کیپد برای تمامی برندهای دزدگیر اماکن

کیپد دزدگیر اماکن

امروزه اکثر کیپدها یا صفحه کلیدهای بکار رفته در دستگاه های موجود از جنس سیلیکون هستند که میتواند در ابعاد و شکل های مختلف با رنگ و چاپ های متفاوت ساخته و تولید شوند. در این متن سعی بر آشنایی با کیپدها و ساخت آن ها می باشد.

کیپدها وظیفه دارند قسمت های مختلف یک برد الکترونیکی را نسبت بهم مرتبط سازند و عملکرد یک سیستم یا دستگاه را براساس دستورات لازم تکمیل کنند. اپراتور بسته به نیاز با فشردن کلید های مختلف نیاز خود را به دستگاه منتقل می کند مانند عملکرد یک دستگاه پوز(کارتخوان) که مشتری برای خرید یک محصول جهت واریز وجه دکمه های مورد نظر را فشرده و عمل انتقال وجه انجام می شود.

با وجود اینکه با پیشرفت تکنولوژی تدریجا کلیدها جای خود را به صفحات لمسی داده اند اما مجبورا در قسمت هایی امکان حذف کلید  یا صفحه کلید نیست. بطور مثال در محیط هایی که رطوبت یا حرارت زیاد باعث آسیب به صفحات لمسی می شود باید از صفحه کلیدهای غیر لمسی استفاده کرد. همچنین استفاده از صفحات لمسی هزینه بیشتری داشته و احتمال خرابی آن کم نیست.

کیپدهای سیلیکونی با توجه به خواص جنس سیلیکون دارای انعطاف و مقاومت نسبتا خوبی هستند که دربرابر حرارت و ضربه استهلاک کمتری دارند. کیپدهای سیلیکونی از چند قسمت مختلف تشکیل شده اند، بطور مثال قسمت روی کیپد که چاپ انجام می شود. البته کیپدها در نوع بک لایت هم می توانند تولید شوند بطوری که نور از کیپد عبور میکند. در قسمت زیر کیپدها پیل رسانا (کربن رسانا) قرار می گیرد. کربن رسانا وظیفه انتقال جریان الکتریکی را در مدار چاپی دارد.

کیفیت کیپدهای سیلیکونی به چند عامل وابسته است:

نوع طراحی کیپد که باعث می شود دکمه به راحتی حرکت کرده و برگشت پذیری مناسب و مطلوبی داشته باشند، چرا که اگر کیپد یا صفحه کلید به درستی و در نوع استاندارد طراحی نشود و نکات لازمه رعایت نشود امکان دارد بعد از تولید و قرار گرفتن کیپد روی برد مربوطه، کلیدها عملکرد خوبی نداشته باشند یعنی امکان دارد بازی کلیدها سفت باشد و یا برگشت پذیری به درستی اتفاق نیفتد.

مورد بعدی جنس سیلیکون بکار رفته است که در کیفیت صفحه کلید تاثیر زیادی دارد. با توجه به اینکه سیلیکون ها سختی های متفاوتی دارند باید برای هرکیپد سختی صحیح و درست انتخاب شود تا کیپد در بهترین نوع خود تولید شود.

در مرحله آخر، چاپ روی کیپد اهمیت فراوانی دارد چرا که اولین موردی که به چشم می آید ظاهر کیپد هست. چاپ ها در پروسه ها و روش های مختلف روی کلیدهای کیپدها انجام می شوند و نماد های مربوط به هرکلید به همراه رنگ اختصاری آن روی کلیدهای مربوطه چاپ می شوند.

کیپد یا صفحه کلید مربوط به دستگاه های دزدگیر نیز به همین روش ساخته و تولید می شوند. یعنی این کیپدها از جنس سیلیکون هستند که در رنگ های مختلف تولید می شوند. این کیپدها برای انتقال جریان الکتریکی مدار چاپی دارای پیل رسانا یا کربن رسانا هستند. امروزه با توجه به درخواست مشتری ها دستگاه های دزدگیر زیادی تولید و به بازار عرضه می شوند که کیپد جزئی از قطعات اصلی این دستگاه به شمار می رود.

ساخت کیپد یا صفحه کلید چگونه است؟

برای ساخت چنین کیپدهایی ابتدا نیاز هست مراحل طراحی کیپد بصورت کاملا دقیق طی شود به گونه ای که محل قرارگیری کلیدها، ارتفاع آن ها و زوایای خاص کلیدها و همینطور محل دقیق کربن رسانا در این طراحی لحاظ می شود تا کلید بهترین حالت عملکرد خود را نشان دهد.

بعد از طراحی و مدل سازی کیپد (در هر شکل و ابعادی) مراحل ساخت قالب شروع می شود که یک قالب فلزی بعنوان قالب مادر یا اصلی از متریال هایی با مقاومت بالا ساخته می شود که ابتدا باید صفحات قالب تهیه شود سپس مراحل ماشینکاری و پروسه قالبسازی انجام گیرد.

نکته بسیار مهمی که در ساخت کیپدهای سیلیکونی وجود دارد وجود راهگاه های فرار هوا از زیر کلیدها می باشد. این راه ها به منظور عملکرد بهتر کلیدها تعبیه می شوند، یعنی زمانی که کلید فشرده می شود اگر هوای زیر آن تخلیه نشود حرکت کلید جهت برقراری جریان مدار چاپی به سختی بوده و همچنین برگشت پذیری سخت تری خواهد داشت.

قالب ها با توجه به تیراژ تولیدی قطعه می توانند کوچکتر یا بزرگتر طراحی شوند که از نظر هزینه و زمان ساخت قالب تفاوت هایی دارند.

گاهی اوقات کار ساخت قالب های کیپد با ماشینکاری به اتمام نمیرسد و نیاز انجام پروسه های دیگری است که باعث می شوند قیمت تمام شده ی قالب کمتر یا بیشتر شود که البته تمام این موارد به ابعاد و پیچیدگی قطعه کیپد وابسته است.

مراحل تولید کیپد

بعد از اینکه قالب ساخته و اسمبل شد، مرحله تولید قطعه شروع می شود که با توجه به کاربرد و نوع قطعه، جنس سیلیکون مورد نظر با سختی مشخص انتخاب شده و فرایند تولید شروع می شود.

در مرحله پس از تولید کیپدها با توجه به نوع آن ها که بک لایت باشند یا معمولی رنگ شده و یا عملیات چاپ روی آن ها انجام میشود.

به کیبورد دزگیر امکان نیاز دارید؟

با گروه صنعتی تمکو رابر در ارتباط باشید.

خرید آنلاین کیبورد دزدگیر اماکن تولید شده از فروشگاه تمکو رابر

logo