temcorubber logo

اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

به این خدمت یا کالا نیاز دارید؟

اسباب بازی سیلیکونی

اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

زمانی که صحبت از زیرانداز، ظروف غذاخوری و اسباب بازی برای کودکان می شود، والدین به طور فزاینده ای به دنبال جایگزین های پلاستیکی هستند. سیلیکون اغلب به عنوان پلاستیک جدید نامیده می شود. اما، این نسبتا گمراه کننده است. زیرا سیلیکون یک ماده سازگار با محیط زیست می باشد که هیچ یک از خواص مضر پلاستیک را ندارد. برخلاف پلاستیک، سیلیکون طبیعی، ایمن و پایدار است. از همین روست که اسباب بازی سیلیکونی امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اسباب بازی سیلیکونی

سیلیکون چیست؟ – اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

سیلیکون از سیلیس، یک ماده طبیعی که در شن و ماسه یافت می شود، به دست می آید. از آنجایی که ماسه دومین عنصر فراوان موجود در پوسته زمین است، نقطه شروع خوبی برای یک ماده پایدار است. سپس سیلیس با اکسیژن، هیدروژن و کربن برای ایجاد یک پلیمر غیر سمی پردازش می‌شود. در مقابل، پلاستیک از نفت خام، یک منبع تجدید ناپذیر، ساخته شده و حاوی سموم مضر است.

در مقاله سیلیکون چیست بیشتر و مفصل تر به ویژگی های سیلیکون پرداختیم.

ماده پایه که در اسباب بازی سیلیکونی مورد استفاده قرار می گیرد، سیلیس می باشد که حاوی همان مواد شیمیایی موجود در پلاستیک های مبتنی بر نفت نیست و از دهه 1970 ایمن تلقی شده است. برخلاف پلاستیک، سیلیکون حاوی سموم مضر مانند BPA، BPS، فتالات یا میکروپلاستیک نمی باشد. به همین دلیل است که اکنون به طور گسترده برای وسایل آشپزی، کالاهای کودک، ظروف غذاخوری کودکان، لوازم پزشکی  و انواع اسباب بازی سیلیکونی استفاده می شود.

 

اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟
اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

در مقایسه با پلاستیک، سیلیکون نیز بادوام ترین گزینه است. می تواند گرمای زیاد، سرمای یخبندان و فشار بسیار زیاد را تحمل کند و آن را به انتخابی قوی برای بازی کودکان تبدیل می کند. والدین پلاستیک را دوست دارند. زیرا تمیز نگه داشتن آن آسان است، اما سیلیکون نیز شرایط مشابهی را دارد. در واقع، سیلیکون غیر متخلخل است، به این معنی که یک ماده ضد حساسیت و ضد آب بوده و نمی تواند میکروب را در خود جای دهد. این خود گواه محبوبیت اسباب بازی سیلیکونی و انتخاب این نوع از اسباب بازی از سوی والدین است.

کیفیت اسباب بازی سیلیکونی – اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

مانند بسیاری از مواد، درجاتی از کیفیت در مورد سیلیکون وجود دارد. سیلیکون درجه پایین، اغلب حاوی مواد پتروشیمی یا پرکننده های پلاستیکی است که مزایای سیلیکون را خنثی می کند. توصیه می شود هنگام خرید اسباب بازی سیلیکونی ، از مواردی استفاده کنید که دارای گرید مواد غذایی یا بالاتر است. این گریدها شامل پردازش دقیق برای از بین بردن آلاینده ها هستند.

دندانی سیلیکونی

بهداشت و سلامت کامل در اسباب بازی های سیلیکونی

سیلیکون را می توان چندین بار بازیافت کرد که خود مزیت دیگری نسبت به بسیاری از پلاستیک ها می دهد. امروزه کاربرد سیلیکون بیش از گذشته است، زیرا محصولات بیشتری از سیلیکون ساخته می شوند که از آن جمله می توان به انواع اسباب بازی سیلیکونی اشاره نمود. در همین حال، هنگامی که سیلیکون به درستی بازیافت شود، می‌تواند به محصولات لاستیکی مانند تشک‌های زمین بازی، پایه‌های جاده‌ای و سطوح ورزشی تبدیل شود.

اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟ آیا پلاستیکی بهتر است؟

همه مواد مزایا و معایبی دارند، اما تا آنجا که می توانیم بگوییم، اسباب بازی سیلیکونی مزایای زیادی نسبت به پلاستیک دارد. به طور خلاصه، سیلیکون با کیفیت، غیر سمی و بی بو می باشد و فاقد مواد شیمیایی است. این محصولی است که از یک منبع طبیعی فراوان بدست آمده و در دماهای سرد و گرم ماندگاری بالایی دارد.

اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟
اسباب بازی سیلیکونی یا پلاستیکی؟

تمامی اسباب بازی های سیلیکونی، سبک و انعطاف پذیر بوده و به سادگی توسط کودکان، قابل حمل می باشد. اسباب بازی سیلیکونی دوستدار محیط زیست بوده و در کاهش زباله کمک موثری خواهد بود. از سویی دیگر، بهداشتی است و تمیز کردن آن آسان می باشد. بنابراین می توان با خیالی آسوده، این اسباب بازی های سرگرم کننده و جذاب را برای کودکان، تهیه نمود.

در مقاله سیلیکون یا پلاستیک می توانید مطالب بیشتری از تفاوت این دو ماده پرکاربرد مطالعه کنید.

منبع 1

منبع 2

محمد تمثال

مهندس مکانیک و علاقمند به قالب سازی و تولید انواع قطعات سیلیکونی و پلاستیکی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo